Ook hier Regent het - Reisverslag uit Saugues, Frankrijk van Alex - WaarBenJij.nu Ook hier Regent het - Reisverslag uit Saugues, Frankrijk van Alex - WaarBenJij.nu

Ook hier Regent het

Door: Micha

Blijf op de hoogte en volg Alex

26 Mei 2014 | Frankrijk, Saugues

Hoi Allemaal,
Weer een verhaal van de reis van Alex.
Het begon als mooie warme dag
Het eerste stuk was klimmen klimmen en nog eens klimmen.
Erg mooi maar zwaar.
Daarna zijn we gedaald naar Monistrol d'Allier. daar evenn gerust. Wat gegeten , gewoon een baguette met worst en kaas. Het werd steeds donkerder in de lucht. We liepen in onze tshirts. We hebben de overhemden aangedaan en zijn gaan klimmen. In de hoogte zagen we een gebouwtje onder een gigantische overstekende rots. Dit bleek een kapel te zijn, helaas gesloten. We dachten dat we al veel geklommen hadden. Ondrtussen bsgon het zo hard te regenen dat we onze regenjassen nodig hadden. Na de kapel moesten we nog zeker 2uur klimmen. Het was nat en op een zeker moment waren we ook heel koud. Maar een trui aantrekken kon ook niet. Kitty zakte in en we klommen langzaam voetje voor voetje en dat met maat 35. Uiteindlijk waren we bijna boven en we liepen onbeschut tegen de wind en regen in. Gelukkig ging Kitty over op vetverbranding en had ze weer energie. Het tempo ging omhoog. Dat was ook nodig om nog wat warm te blijven. Op een pelgrimstocht hoort afzien en dat was het. Bii Vernet zagen we een bord voor een buvette avec boissons chauds et froids. Vooral les boissons chauds motveerden. De route gaat door het dorp. Zorgvuldig hielden we in de gaten waar de buvette is. We liepen alweer bijna het dorp uit toen een man ons aansprak. Hij kwam uit een huis. We vroegen waar de buvette is. Hij nodigde ons uit: omdat ze er niet zijn. Kitty heftig teleurgesteld. Ik vroeg hem of we even binnen een trui aan konden trekken. Maar kom toch binnen zei hij.
Het bericht komt verder via mijn sms Alex zijn telefoon is leeg
We hebben daar een heerlijk kopje thee gedronken en toen werd ons aangeboden om ons naar ... Te brengen omdat het al zo laat was en de regen met baken uit de lucht viel ook kunnen we logeren bij die meneer.
We hebben net heerlijk gegeten en zijn nu op onze kamer blij dat we ons tentje niet op hoeven zetten
Morgen vertellen we verder.
Groetjes allen

• 28 Mei 2014 - 10:51

Ria Knotters :

lieve Alex en Kitty,
    super dat je mee loopt Kitty: zo stoer! We genieten weer met jullie mee dmv de verslagen.
    Geniet vooral volop! Gr. Ria en Nico