samen in Avignon - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Alex - WaarBenJij.nu samen in Avignon - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Alex - WaarBenJij.nu

samen in Avignon

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

20 Mei 2013 | Frankrijk, Avignon

Zaterdag om 19.45 kwam ze eindelijk aan. Het was goed om elkaar na zo lang weer te zien. Met de bus van TGV station naar de binnenstad. Door een stukje binnenstad naar de camping gelopen. De eerste indruk die Avignon op Kitty maakte was erg positief. We zijn gaan eten in een restaurantje met uitzicht op het pauzenpaleis en de beroemde pont d'Avignon. Lekker gegeten, fatsoenlijke wijn erbij, daarna lekker geslapen.
Zaterdag heeft het enorm veel geregend,, zondag na het ontbijt zijn we naar de kerk gegaan. Een heel mooi gregoriaanse mis meegemaakt in een wel zeer rijke bailique Saint Pierre. Er was een voorzangster met een erg mooie mezzosopraan, in zo'n kerk klinkt dat super.
Voor de lunch en de rest van de middag wilden we aan de oever van de Rhône op een bankje luieren en de Volkskrant lezen. Dat ging niet omdat door de vele regen de Rhône zoveel gestegen was dat de banken helemaal onder water stonden. Aan de overkant waren wegen afgesloten,doordat ze gedeltelijk onder water stonden. De wegberm is een mooi grasveld en daar zijn we de hele middag aan het luieren geweest. We hadden een lunch bij van brood, worst, rauwmelkse Camenbert, geitekaas, comte en komkommer. O, ja niet te vergeten de cotes dus Rhône villages Julliennas, die Kitty erg lekker vindt. Is ie ook.

We hebben verder heerlijke dagen in Avignon gehad.
Kijk maar naar de foto"s