Heet - Reisverslag uit Figeac, Frankrijk van Alex - WaarBenJij.nu Heet - Reisverslag uit Figeac, Frankrijk van Alex - WaarBenJij.nu

Heet

Door: Kitty/Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

07 Juni 2014 | Frankrijk, Figeac

Alex is om 7.30 vertrokken (het lijkt wel werken)
Na 2 uren lopen ben ik in St Felix. Neem even rust en eet mijn brood op.
Om 11 uur sms't Hij.
Het is warm aan het worden. Daarom ben ik al vroeg vertrokken.

St Jean Mirabel. Het is vochtig warm.

Figeac een erg mooie camping gevonden. Camping Les Rives du Célé
Hier komt hij om 13.00 aan en er is niemand aanwezig om in te schrijven.
Hij kiest zelf een plaatsje uit in de schaduw.
Dit bleek later geen plaatsje te zijn, maar mocht er toch blijven staan omdat de camping vol was.
Ik sms hem dat heb je snel gedaan en hij antwoord.
Het laatste stuk ging naar beneden.
Daarom ging het snel

Het is heet en sloom is het uitzicht. Iedereen zit in de schaduw, ik ook. En ik heb een lekker koud biertje.
PROOST
Ik ben al weer toe aan de volgende. Ben nu in de kerk waar kinderen zichtbaar voorbereid worden op het heilig vormsel.
Hij heeft zijn was gedaan, dus morgen een echte rustdag.

Vanavond gaat hij eten in het dorp.
IK eet een eend menu, maar wel alles biologisch tot de wijn toe. Entree salade met stukjes gefrituurde eend met pijnboompitten en een vinaigrette met biologische noten olie en balsamico, daasrna confit de canard: een eendenpoot met een heerlijke puree, het vel met veel vet heb ik weggedaan.
Het dessert is kastanjetaart met stukjes kastanje erin.

Ik heb echt lekker gegeten. Zit nu rustig mijn rosé te drinken en te genieten van de langs paraderende mensen.

We bellen nog even savonds zodat hij ook even met Micha en Nina kon kletsen die waren bij mij om te eten.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Figeac

Alex zijn pelgrimstocht

dagboek van de wandeltocht

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2015

over naar andere site acj2

24 Augustus 2015

Oefen wekend

22 Juni 2014

weer thuis

20 Juni 2014

Musea dag

19 Juni 2014

Bordeaux
Alex

Alex is vandaag begonnen aan zijn pelgrimstocht. Hij wil ieder jaar 4 weken wandelen om in Santiago de Compostela uit te komen

Actief sinds 25 April 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 92989

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2017 - 28 September 2017

Acj3

25 April 2011 - 30 November -0001

Alex zijn pelgrimstocht

Landen bezocht: