Heet - Reisverslag uit Figeac, Frankrijk van Alex - WaarBenJij.nu Heet - Reisverslag uit Figeac, Frankrijk van Alex - WaarBenJij.nu

Heet

Door: Kitty/Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

07 Juni 2014 | Frankrijk, Figeac

Alex is om 7.30 vertrokken (het lijkt wel werken)
Na 2 uren lopen ben ik in St Felix. Neem even rust en eet mijn brood op.
Om 11 uur sms't Hij.
Het is warm aan het worden. Daarom ben ik al vroeg vertrokken.

St Jean Mirabel. Het is vochtig warm.

Figeac een erg mooie camping gevonden. Camping Les Rives du Célé
Hier komt hij om 13.00 aan en er is niemand aanwezig om in te schrijven.
Hij kiest zelf een plaatsje uit in de schaduw.
Dit bleek later geen plaatsje te zijn, maar mocht er toch blijven staan omdat de camping vol was.
Ik sms hem dat heb je snel gedaan en hij antwoord.
Het laatste stuk ging naar beneden.
Daarom ging het snel

Het is heet en sloom is het uitzicht. Iedereen zit in de schaduw, ik ook. En ik heb een lekker koud biertje.
PROOST
Ik ben al weer toe aan de volgende. Ben nu in de kerk waar kinderen zichtbaar voorbereid worden op het heilig vormsel.
Hij heeft zijn was gedaan, dus morgen een echte rustdag.

Vanavond gaat hij eten in het dorp.
IK eet een eend menu, maar wel alles biologisch tot de wijn toe. Entree salade met stukjes gefrituurde eend met pijnboompitten en een vinaigrette met biologische noten olie en balsamico, daasrna confit de canard: een eendenpoot met een heerlijke puree, het vel met veel vet heb ik weggedaan.
Het dessert is kastanjetaart met stukjes kastanje erin.

Ik heb echt lekker gegeten. Zit nu rustig mijn rosé te drinken en te genieten van de langs paraderende mensen.

We bellen nog even savonds zodat hij ook even met Micha en Nina kon kletsen die waren bij mij om te eten.