Mooie dorpjes - Reisverslag uit Noailhac, Frankrijk van Alex - WaarBenJij.nu Mooie dorpjes - Reisverslag uit Noailhac, Frankrijk van Alex - WaarBenJij.nu

Mooie dorpjes

Door: kitty/Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

05 Juni 2014 | Frankrijk, Noailhac

8.30
Ik ben weer op pad het is koud en mistig.
Senergues

Zo dat probleem is ook weer opgelost. Koffie en een croissant op.

St Marcel. 10.45
Het is heerlijk qua temperatuur, terwijl het zonnig is, een verkoelend windje af en toe.

Conques 12.00
Mooie kerk ik kijk of ik hier brood kan kopen en wat kan eten.
Conqhues is een soort Anton Piekdorpje, maar dan op zijn frans. Het ziet er schitterend uit.

Onder dat afdakje heb ik gegeten. Aan de ene kant kijk je het ravijn in. Aan de andere kant kun je mensen kijken tegen een achtergrond a la Anton Piek.

Hij belt mij om het nationale nr van Frankrijk omdat hij moet bellen om een Gite te regelen.
Het is gelukt hij gat slapen en eten in Le gite communal de Noailhac.
Hopelijk lukt het allemaal want hij heeft niet veel contant geld meer.
Blijkbaar is het allemaal gelukt want later krig ik het volgende bericht.

Het eten was een beetje anders dan anders. We kregen in het restaurant eten mee om in de gite op te warmen. Het was lekker. Het bleek dat 2 vrouwen gezinsvoogden zijn in Frankrijk . Heel interessant om te horen dat overal dezelfde problemen spelen. Het niveau klinkt als MBO, een assistent sociale stuurt het geheel aan. Er is ook een Duitse vrouw die arts in de psychiatrische kliniek is
Een gezellige en onderhoudende avond.

morgen meer.